Sports

уторак, 18. децембар 2012.

Simbolika boje u dizajnu


Kada nesto dizajnirate, uvek morate imati na umu kakve emocije zelite da izazovete kod krajnjeg korisnika, i kako zelite da predstavite proizvod ili identitet/brend firme.
Boja je subjektivna. U koherenciji sa dizajnom logo-a (znaka) ona čini jedinstvenu i menmonicku vrednost. Ideja o „posedovanju" boje je jedan od najvećih prioriteta samog znaka, a kasnije je i  identitet. U različitim kulturama boje imaju drugačiji značaj. Ljudsko oko i mozak dozivljavaju boju kao mentalni i emotivni produkt reakcije na nešto. Kao rezultat, svaka boja ima svoje znacenje
U sistemu identiteta kolorna značenja su
CRVENA - bes, borba, krv, stop, ljubav, strast

ŽUTA - opreznost, plašljivost, intelekt, mladost, radost
ZELENA - novac, uspeh, razvoj, lekovitost, plodnost
BELA - perfekciju, virtuoznost, čednost, čistotu, venčanje  
PLAVA - učenost, iskustvo, mir, pribranost, svežinu, staloženost, spokojnost
CRNA - negativnost, strah, zlo, smrt, tajnost, skrivenost, izolaciju
LJUBIČASTA - imaginacija, mudrost, razum, vladarstvo, duhovnost, posvećenost
NARANDŽASTA - jedinstvenost, nedostižnost, energiju, kreativnost, osnaženje, okrepljenje
SIVA - nepristrasnost, neutralnost, neizvesnost, nedopuštenost

Нема коментара:

Постави коментар

 

Blogger templates